آب شیرین کن صنعتی چیست؟

آب شیرین کن صنعتی چیست؟

آب برای همه موجودات زنده بسیار ضروری است. نزدیک به 70 درصد از سطح زمین را پوشش می‌دهد. با وجود اینکه بخش عمده ای از زمین را آب پوشانده است، کمبود شدید آب آشامیدنی در اکثر کشورهای جهان وجود دارد. آب آشامیدنی سالم برای همه انواع زندگی حیاتی است اگرچه هیچ کالری ندارد. نمک زدایی آب دریا به عنوان راه حلی برای این مشکل به نظر می‌رسد. دستگاه تصفیه آب صنعتی پیشرفته که برای آب دریا و آب شور استفاده می‌شوند، جایگزین‌های مؤثری در موقعیت‌های مختلف هستند.  

آب شیرین کن صنعتی با نام دیگر دستگاه تصفیه آب صنعتی را می‌توان به عنوان بهترین سیستم برای نمک زدایی دانست. نمک زدایی با دستگاه تصفیه آب صنعتی می‌تواندهر فرآیندی که نمک‌ها و مواد معدنی اضافی را از آب حذف می‌کند (یا) فرآیند شیمیایی تبدیل آب دریا به آب آشامیدنی را نمک زدایی می‌گویند. این فرآیندها ممکن است برای مصارف شهری، صنعتی یا تجاری استفاده شوند. 

 

 

انواع آب شیرین کن صنعتی 

دستگاه تصفیه آب صنعتی مختلف توسعه یافته اند که برخی از آنها در حال حاضر تحت تحقیق و توسعه هستند. دو فناوری اصلی که عمدتاً برای نمک‌زدایی بادستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می‌شوند عبارتند از:

  •  دستگاه تصفیه آب صنعتی حرارتی
  •  دستگاه تصفیه آب صنعتی غشایی

هر دو فن آوری شامل تعدادی فرآیند مختلف است، بخشی از آنها فناوری‌های جایگزینی مانند انجماد و تبادل یونی وجود دارد که معمولاً مورد استفاده قرار نمی گیرند. همه این فناوری‌ها برای کار کردن به انرژی نیاز دارند. انرژی متعارف یا انرژی‌های تجدیدپذیر به طور کلی در این روش‌ها استفاده می‌شود .

 


آب شیرین کن صنعتی چگونه کار می‌کنند؟

  • شفاف سازی. اولین مرحله تصفیه فاضلاب اغلب شفاف سازی است، که یک فرآیند چند مرحله ای است که برای رسوب دادن فلزات، سیلیس، حذف جامدات معلق از محلول استفاده می‌شود. بسته به خصوصیات فاضلاب، شفاف سازی می‌تواند مجموعه ای از مخازن واکنش با افزودن شیمیایی، انعقاد، لخته سازی، ته نشینی و به دنبال آن فیلتراسیون باشد. این مراحل معمولاً برای حذف هرگونه ذرات ریز و/یا محصولات جانبی، که برخی از آنها در صورت ارزشمند بودن (مانند نقره یا مواد دیگر) قابل بازیابی هستند، ضروری هستند.
  • ضد عفونی. پاتوژن‌ها - باکتری ها، ویروس ها، قارچ‌ها یا هر میکروارگانیسم دیگری که می‌تواند در فاضلاب وجود داشته باشد - می‌تواند منجر به انواع مشکلات سلامتی از جمله بیماری حاد، مشکلات گوارشی شدید یا مرگ شود. هنگامی که فاضلاب صنعتی حاوی این پاتوژن‌های مضر است و در محیط منتشر می‌شود، می‌تواند باعث گسترش بیماری و بیماری شود و حذف یا خنثی سازی آنها را به یک جنبه کلیدی درمان تبدیل کند.
  • نرم شدن. برای جریان‌های با سختی یا سولفات‌های بالا، یک مرحله نرم‌کننده آهک ممکن است برای کاهش محتوای مواد معدنی یا سولفات اضافه شود. این فرآیند شامل استفاده از آهک یا سودا آهک برای افزایش pH جریان است که به نوبه خود مواد معدنی را تشویق می‌کند تا از محلول رسوب کنند. در برخی موارد ممکن است از IX یا نرم کننده غشا نیز استفاده شود.
  • فرآیندهای خاص همچنین مراحل فرآیندی تخصصی برای درمان مسائل منحصر به فرد فاضلاب، مانند حذف برخی فلزات یا مواد آلی یا کاهش TDS برای بازیافت، در میان نمونه‌های دیگر وجود دارد. از آنجایی که جریان‌های فاضلاب معمولاً پیچیده و بسیار متغیر از یک تأسیسات به تأسیسات دیگر هستند، فرآیندهای ویژه اغلب برای برآورده کردن کامل نیازهای تصفیه فاضلاب مورد نیاز است.
  • توزیع. پس از تصفیه فاضلاب، آب برای استفاده مجدد در داخل تأسیسات هدایت می‌شود یا با رعایت مقررات محلی، به محیط زیست یا فاضلاب محلی تخلیه می‌شود.

 

 

 

دستگاه آب شیرین کن صنعتی در کجا کاربرد دارند؟

دستگاه تصفیه آب صنعتی در مقیاس‌های مختلف موجود است که کاربرد آنها را متنوع می‌کند. آنها ایمنی را تضمین می‌کنند و در از بین بردن نمک‌های محلول و آلاینده‌ها کارآمد هستند. به این ترتیب، توزیع کنندگان آب از دستگاه تصفیه آب صنعتی برای تهیه آب تمیز برای مصارف صنعتی و تجاری استفاده می‌کنند. در اینجا برخی از صنایعی که از آب شیرین تولید شده توسط دستگاه تصفیه آب صنعتی استفاده می‌کنند آورده شده است:

  •  کشاورزی
  •  تاسیسات مسکونی
  •  شیرین زدایی قایق
  •  کاربردهای نظامی
  •     هتل‌ها و رستوران ها
  •  بیمارستان ها
  •  معدن

 

 

 

اجزای اصلی دستگاه آب شیرین کن صنعتی چیست؟

صرف نظر از اندازه یا مشخصات سفارشی، دستگاه تصفیه آب صنعتی بر روی اجزای معمولی خاصی بنا شده است. کیفیت و کارایی این قطعات .ممکن است بسته به سازنده دستگاه تصفیه آب صنعتی شما متفاوت باشد.

به لطف این اجزای مشترک، اکثر دستگاه تصفیه آب صنعتی از مکانیزم مجموعه‌های برای تبدیل آب دریا به آب شیرین استفاده میکنند. در زیر اجزای رایج دستگاه تصفیه آب صنعتی آمده است:

  • آب تغذیه از دریا یا اقیانوس تامین می‌شود
  • ابتدا پیش ضدعفونی انجام می‌شود
  • پمپ هایی با شدت فشار زیاد
  • غشاهای نیمه تراوا
  • PH تنظیم کننده
  • ضدعفونی ثانویه

 

 

 

 

مزایای آب شیرین کن صنعتی

دستگاه تصفیه آب صنعتی به دلیل قابلیت اطمینان و کارایی در تصفیه آب نامناسب برای مصارف انسانی محبوب هستند. اگرچه سیستم‌های تصفیه آب پیچیده دیگری وجود دارد، دستگاه تصفیه آب صنعتی نسبتًا سودمند هستند. در زیر برخی از مزایایی که توسط دستگاه تصفیه آب صنعتی به نمایش گذاشته شده است:

  • کاهش مواد جامد در آب: بسیاری از صنایع تنها از طریق عملیات روزانه سطوح بالایی از ذرات و کدورت را در آب خود تولید می‌کنند. یک سیستم تصفیه آب صنعتی مقداری از این بار را قبل از ایجاد مشکل کاهش می‌دهد.
  • کاهش آلاینده ها: بسته به ویژگی‌های سیستم تصفیه آب، می‌توانید علاوه بر مواد جامد و کدورت، آلاینده هایی مانند فلزات کمیاب، آمونیاک و آلاینده‌ها را از آب خود حذف کنید.
  • کاهش اثرات زیست محیطی: با اطمینان از پاک بودن آب مورد استفاده در تأسیسات شما از مواد جامد و آلاینده‌های مضر، تأثیر منفی کار خود را بر محیط زیست کاهش می‌دهید.
  • راندمان تصفیه بهبود یافته: هنگامی که برای تکمیل سایر سیستم‌های تصفیه آب استفاده می‌شود، واحد تصفیه آب می‌تواند به عنوان پیش تصفیه یا مرحله پرداخت استفاده شود. نتیجه، در هر صورت، افزایش قابلیت‌های درمانی کلی مرکز شما است.
  • افزایش طول عمر تجهیزات: با جلوگیری از تجمع و خوردگی قبل از شروع، تجهیزات خود را برای مدت طولانی تری به آرامی کار خواهید کرد.
  • صرفه جویی در هزینه: اگر از تجمع و آسیب جلوگیری می‌کنید، در هزینه‌های سرویس و تعمیر و نگهداری صرفه جویی می‌کنید - نه اینکه به صرف هزینه کمتر برای جایگزینی تجهیزات خراب اشاره کنیم.

 

 


نکات تعمیر و نگهداری سیستم‌های آب شیرین کن صنعتی

فیلترهای آب در مورد آب آشامیدنی آسان و سریع بسیار قابل اعتماد هستند. با این حال، آنها باید به درستی نگهداری و مراقبت شوند زیرا می‌توانند به راحتی آلوده شوند. برخی از نکات نگهداری پیشگیرانه وجود دارد که می‌توانید برای بهبود طول عمر سیستم دستگاه تصفیه آب صنعتی خود به کار ببرید.

برنامه منظم تمیز کردن

اطمینان از تمیز کردن داخل دستگاه تصفیه آب صنعتی به طور مداوم برای جلوگیری از تجمع کثیفی یا سایر آلاینده‌ها در فیلتر مهم است. از استفاده از محصولات تمیزکننده شدید خودداری کنید و در عوض سیستم را با آب گرم بشویید. هدف این است که از افزودن هر گونه سم مضر به سیستم آبی خود که آب می‌تواند جذب کند، خودداری کنید. مطمئن شوید که تمام قسمت‌های سیستم خود را به طور هفتگی تمیز کنید. همچنین مطمئن شوید که تمام قسمت‌های سیستم را ضدعفونی کنید.

بسته به موتد ضدعفونی که استفاده می‌کنید، ممکن است نمک در دستگاه تصفیه آب صنعتی شما نیز وجود داشته باشد. این بدان معنی است که شما مجبور خواهید بود سیستم خود را به دفعات بیشتری تمیز کنید.

کارتریج‌های فیلتر جدید را نصب کنید

هنگامی که فیلتر نیاز به تغییر دارد، واحد کنترل نمایش داده شده در سیستم شما دقیقاً این را نشان می‌دهد. بسته به نوع سیستم فیلتراسیونی که دارید، رنگ‌ها ممکن است تغییر کنند یا وضعیت روزانه را نشان دهند.

برای نگهداری صحیح از سیستم، حتما فیلتر را مرتباً تعویض کنید. اگر این کار به اندازه کافی انجام نشود، فیلتر ممکن است مسدود شود. اطمینان حاصل کنید که آخرین تاریخ تعویض فیلتر کارتریج خود را یادداشت کرده اید و همیشه از دستورالعمل‌های ارائه شده با کارتریجی که در حال نصب آن هستید پیروی کنید. آنها معمولاً به شما در مورد مدت زمانی که باید دوام بیاورند آموزش می‌دهند.

اندازه گیری طول عمر کارتریج دستگاه تصفیه آب صنعتی معمولاً به دو صورت گالن و ماه انجام می‌شود. تاریخ انقضا هم خواهند داشت. همیشه مطمئن شوید که وضعیت حلقه‌های O را مشاهده می‌کنید تا مطمئن شوید که هیچ چکه یا نشتی از این ناحیه وجود ندارد.

تعویض سیستم تصفیه آب

وقتی صحبت از تعمیر و نگهداری می‌شود، همیشه از دستورالعمل‌های ارائه شده در هنگام نصب پیروی کنید. سیستم‌های خاصی مانند سیستم‌های اسمز معکوس هستند که برای تعمیر و نگهداری الزامات خاصی دارند. بسته به نوع فیلتر آب، توجه به تمام دستورالعمل‌ها ضروری است زیرا برخی از محصولات تمیز کننده می‌توانند به سیستم شما آسیب برسانند.

سیستم تصفیه آب شما مانند اکثر لوازم خانگی عمر مفیدی خواهد داشت. در نهایت ممکن است نیاز به تعویض داشته باشد. طبیعی است که مشکلاتی را تجربه کنید که اگر از یک روال تمیز کردن منظم پیروی کنید، به راحتی می‌توان از آنها مراقبت کرد. با این حال، باید از استفاده از دستگاه تصفیه آب صنعتی قدیمی خودداری کنید.

 

 

 

 

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.